WYDŁUŻONY NABÓR WNIOSKÓW NA USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY STARA KAMIENICA DO DNIA 14 MAJA 2025R.

WYDŁUŻONY NABÓR WNIOSKÓW NA USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY STARA KAMIENICA DO DNIA 14 MAJA 2025R.

Osoby, które są  zainteresowane  usunięciem azbestu ze swojej nieruchomości proszę o przedłożenie do Urzędu Gminy Stara Kamienica w nieprzekraczającym  terminie do dnia 14 maja  2025 r.  niezbędnych dokumentów w tym zakresie wynikających z Zarządzenia nr 73/2014 Wójta Gminy Stara Kamienica z dnia 29 grudnia  2014 r. w sprawie przyjęcia “Regulaminu udzielania dofinansowania na usuwanie azbestu z terenu Gminy Stara Kamienica” tj.

  1. wypełniony i podpisany wniosek o udzielenie dofinansowania
  2. informację o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania
  3. ocenę stanu i możliwość bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest
  4. decyzję pozwolenia na budowę/ rozbiórkę lub potwierdzenie zgłoszenia do Starostwa Powiatowego w Jeleniej Górze wykonania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę (W PRZYPADKU ZŁOŻENIA WNIOSKU O DEMONTAŻ I ODBIÓR AZBESTU)
  5. dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, a w przypadku współwłaścicieli zgodę wszystkich pozostałych właścicieli na realizację zadania

uwaga – punktów 3 i 4 nie stosuje się do unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest ZESKŁADOWANYCH na terenie nieruchomości, które zostały zdemontowane przed datą wydania zarządzenia

Pozostałe oświadczenia i zgody

  1. Zgoda współwłaściciela nieruchomości
  2. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
  3. Obowiązek informacyjny

Ponadto zrealizowanie usługi usuwania azbestu dla przedsiębiorstwa sektora produkcji rolnej lub sektora rybołówstwa uwarunkowane jest spełnieniem określonych wymogów oraz przedłożeniem następujących dokumentów tj.:

  • wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis  w rolnictwie lub rybołówstwie , jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie;
  • informację niezbędną do udzielenia pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, według wzoru określonego rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.

 Dofinansowanie do usuwania azbestu będzie przyznawane według kolejności wpływających wniosków, spełniających wymogi formalne do wyczerpania limitu środków finansowych przeznaczonych na ten cel.

Realizacja zadania odbywać się będzie na podstawie umowy zawartej przez Gminę z wykonawcą usługi, wyłonionym zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych.

UWAGA!!!! DO KAŻDEGO WNIOSKU NALEŻY DOŁĄCZYĆ DOKUMENTACJĘ FOTOGRAFICZNĄ AZBESTU.

Jeżeli wniosek obejmuje demontaż, odbiór i utylizację – należy załączyć zdjęcia dachu z pokryciem azbestowym.

Jeżeli wniosek obejmuje tylko odbiór azbestu zeskładowanego na posesji – należy załączyć zdjęcia przygotowanego do odbioru azbestu.

WAŻNA INFORMACJA

Jeśli wnioskują Państwo o odbiór zeskładowanego na posesji azbestu należy go we właściwy sposób przygotować tj. 

Zdemontowany azbest ułożyć na europalecie i owinąć folią strech lub jeżeli są to połamane kawałki zapakować do worka typu big bag. Tak przygotowany azbest będzie mógł być odebrany przez firmę wyłonioną w drodze zapytania ofertowego na realizację zadania.  

Informacji udziela Patrycja Pyż Referat Rozwoju Gminy, (pok. nr 2) 

tel. 75 75 14 338, 789 119 839

Wszelkie załączniki dostępne na stronie BIP pod adresem https://starakamienica.bip.net.pl/kategorie/20-azbest/artykuly/2211-wydluzony-nabor-wnioskow-na-usuwanie-zawierajacych-azbest-z-terenu-gminy-stara-kamienica-do-dnia-14-maja-2025r-?lang=PL